Beste wensen

Vooreerst de aller beste wensen van het voltallige bestuur.  2021 wordt een jaar van zon, leuke wind en veel zeilplezier! Dat 2020 “een héél speciaal jaar” was gaat niemand nog ontkennen.  Het coronovirus heeft lelijk huis gehouden en met de lockdown mochten we zelfs even niet meer zeilen.

En toch, omdat velen ‘in hun kot blijven’ maar niets vonden,  hebben nogal wat leden de weg terug gevonden naar de zeilclub.  Zalig gezond buiten en zo dicht bij huis !  Meer zelfs, we hebben ook vele nieuwe leden mogen verwelkomen.

Dank zij de niet aflatende inzet van Esther en Patrick heeft ook de zeilschool een meer dan schitterend jaar achter de rug, met een nooit eerder gezien aantal zeilertjes !  Het was een hele heksentoer om al de maatregelen juist toe te passen, maar we zijn er en geslaagd, en we zijn gelukkig gespaard gebleven van incidenten.

Kijk zelf maar naar de cijfers, ze spreken boekdelen:

Grafiek 2020

Wat staat er gepland voor 2021?

Dit jaar gaan we zowiezo nog voor de zomer de beplanking van de lange steiger vernieuwen.  Misschien hebben we daar wel wat hulp voor nodig. De zeilschool gaat de 6pk upgraden naar een geluidlozere 8pk en gaat nog een Laser Pico bijkopen. De heraanleg van de botenparking wordt momenteel nog bestudeerd.

Maar we hebben ook nog een belangrijk niet mis te verstaan verzoek vanuit de zeilschool: Esther kan de zeilschool heel goed runnen maar heeft echt (!) dringend nood aan bijkomende hulp voor het onderhoud van al het materiaal.

• In het voorseizoen: alle boten nazien en zeilklaar maken.
  • Tijdens het seizoen: op verzoek eens kunnen inspringen voor een (nood)reparatie of een onderhoud aan een boot of een andere installatie
  • En na het seizoen: een grote opruimslag om alles terug winterklaar te maken.

Liefst is dit niet één persoon maar een ‘pool’ van vrijwilligers –nu eens de eene, dan eens de andere- naargelang wie er vrij is en wat er moet gebeuren. De zeilschool –en Esther- heeft jullie echt nodig. Best om haar gewoon een mailtje of een Whatsapje te droppen (mail zeilschool) dat ze gewoon weet dat je bereid bent om eens te helpen.

De zeilschool vormt nieuwe zeilers, de toekomst, en is ook een van de doelstellingen van onze club. Maar de zeilschool is ook het ‘zout op onze patatten’.  Dank zij de zeilschool hebben wij een mooie infrastructuur, subsidies van de gemeente Zemst en van de WWSV. … en kan ik jullie bevestigen dat voor het ‘zoveelste jaar op een rij’ de lid- en liggelden 2021 weer eens ongewijzijgd blijven.

Praktisch

• De inschrijvingen voor de zeilschool staan nog niet open maar de leden kunnen al wel een mailtje sturen naar Esther  (Op onze website: ‘Contacteer/zeilschool’).
  • WWSV is aan het werken aan de rechtsreekse verzending vanuit de federatie van digitale lidkaarten.  Zorg er steeds voor om bij Patrick je mailadres up-to-date te houden.

Vriendelijke groeten, en tot op het water.

Francis De Roeck

Datum nieuws