Zeilschool Volwassenen

Info voor 2024:

Momenteel zit onze zeilschool in een overgangsfase, waardoor we geen zeilcursussen voor volwassenen denken te plannen. Moest er toch een cursus georganiseerd worden, dan worden de kandidaten van onze lijst eerst gecontacteerd.

Om je kandidaat te stellen mag je het volgende formulier invullen:

formulier

Mails naar de zeilschool zullen voorlopig niet beantwoord worden.

De scholing vormt een belangrijk onderdeel van onze club. Onze club is er trots op om van Wind en Watersport Vlaanderen het label van ‘Erkende Zeilschool’ gekregen te hebben. De zeillessen worden gegeven door gediplomeerde monitoren.

Voor volwassenen (en oudere kinderen) biedt onze zeilschool de volgende zeilcursussen aan:

V1. Meermansboten Basis in Laser 16 of Caravelle

In een grote lesboot met enkele cursisten en een monitor aan boord leer je de basis zeilvaardigheden, met als doel na een lessenreeks van 4 of 5 lesdagen zelfstandig te kunnen zeilen.

Kandidaten mogen het volgende formulier invullen om te specifiëren voor welke formule ze zich kandidaat stellen.

V2. Meermansboten Evolutie in Laser 16 of Caravelle

Nadat je alle basis zeilvaardigheden onder de knie hebt, leer je tijdens een Evolutiecursus nog beter en sneller zeilen, een man-over-boord-manoeuvre uitvoeren, en leer je hoe de wind inwerkt op de boot en de zeilen…

Je zit per 2 in een boot, en de lesgever begeleidt de groep vanuit de motorboot.

V3. Eenmansboten in Laser Pico

Voor de sportievere zeiler die geen schrik heeft om nat te worden, kan er ook les gevolgd worden in een Laser Pico. In deze boot zit je alleen, en de groep van 3 à 8 boten wordt begeleid door een monitor vanuit de motorboot.

"Laser Pico Eenmans volwassenen"

Opgelet: aan het begin van elke cursus dient de cursist te verklaren dat hij minstens 50m kan zwemmen, en medisch geschikt is om te zeilen

Als de weersomstandigheden gedurende de lesdagen het toelaten wordt er een brevet afgenomen. Brevetten kunnen maar uitgereikt worden indien men aanwezig was op alle vormingsdagen. Deze brevetten zijn nadien overal in België geldig bij de erkende zeilscholen.

Praktisch:

data zeilcursussen 2023

Voorjaarscursus

za 15/4 - za 22/4 - (ma 1/5) - za 6/5 - zo 14/5 - (za 3/6)

zo 16/4 - zo 23/4 - (ma 1/5 of za 6/5) - zo 7/5 - zo 14/5 - (zo 4/6)

za 15/4 - za 22/4 - ma 1/5 - za 6/5 - zo 14/5 - (za 3/6)

Meermansboten Basis Duolessen (tussen haakjes = reservedagen)

Meermansboten Evolutie 1 (3/6 is reservedag)

Zomerzeilweek tijdens zeilkamp

10-14 juli

21-25 aug

Meermansboten Basis

Najaarscursus weekenddagen

N2-V1 (8 plaatsen) Caravelle Basis zo 10/9 (uitz 13-20u) - za 16/9 - za 23/9 - za 7/10 - za 14/10 - reserve 21/10

N-V3 (8 plaatsen) Eenmansboten Laser Pico: zo 10/9 (uitz 13-20u) - za 16/9 - za 23/9 - za 7/10 - zo 8/10 - reserve zo 29/10

N-V2 (8 plaatsen) Meermansboten Evolutie 1: zo 17/9 - zo 8/10 - zo 15/10 - zo 22/10 - zo 29/10 - reserve zo 5/11

N3-V1 (8 plaatsen) Caravelle Basis zo 24/9 - za 7/10 - zo 8/10 - za 21/10 - zo 22/10 - reserve 4-5/11

Meermansboten Basis

Meermansboten Evolutie 1

Eenmansboten Laser Pico

De lesdagen zijn van 10-17u.

Als zeilkleding is gewone sportieve kledij voldoende, en aan de voeten een paar oude sneakers/sportschoenen (geen regenlaarzen). Afhankelijk van het weer kan een regenjas en/of fleece van pas komen. Onze zeilschool zorgt voor de zwemvesten.

Gelieve zelf uw lunch mee te brengen. Indien gewenst is er drank te verkrijgen in de club.

Prijzen en inschrijven

Meermansboten Basis:

Privélessen. Je betaalt per boot en monitor 270 € per lesdag. Je kan kiezen of je alleen deelneemt, of met vrienden, collega's, familie... Bij 1 of 2 deelnemende cursisten zijn 4 lesdagen voldoende voor een volledige cursus. Bij 3 of 4 cursisten hebt je 5 lesdagen nodig om je cursus af te ronden. De data worden in overleg bepaald.

Groepslessen: voor een volledige lessenreeks van 4 of 5 lesdagen betaal je 270 € per persoon.

Meermansboten Evolutie of Eenmansboten Laser Pico: voor een volledige lessenreeks van 5 lesdagen betaal je 270 € per persoon.

De betaling dient gebeurd te zijn per overschrijving bij de aanvang van de cursus.(Noteer dat er geen pro-rata terugbetaling is voor de dagen dat je niet kan aanwezig zijn.)

Inschrijven voor de vastgelegde cursussen kan op dit online formulier.

Zou je graag in de zomervakantie een weekcursus volgen?  Of heb je interesse in een privécursus? Informeer naar de mogelijkheden via het contactformulier van de Zeilschool.