Annulatie nationale wedstrijd Cadet gepland voor zondag 9 februari 2020

In samenspraak met de Cadet klasse (Nathalie Gunst) hebben we deze namiddag samen beslist om de wedstrijd van deze zondag niet te laten doorgaan.  Het is heel uitzonderlijk dat we een wedstrijd op voorhand aflassen maar gelet de weersomstandigheden leek ons dit wijzer.

We hebben ons hierbij gebaseerd op volgend meteobericht:

Weerbericht

We hadden kunnen proberen om er voor de middag nog één of 2 manches proberen uit te persen maar zelfs dat was niet zeker. We willen dan ook vermijden dat iedereen zich moet verplaatsen voor ‘misschien’ één race.  En gelet er voorzien is dat de wind ‘s namiddags nog harder doorzet zou iedereen ook nog behouden en veilig thuis moeten geraken.

Het wedstrijdcomité betreurt de beslissing maar het was spijtig genoeg de enige logische. Hopelijk mogen we de Cadet klasse volgend jaar weer ontvangen in  –laat ons hopen- gunstigere omstandigheden.  Bij deze wil het wedstrijdcomité toch alle HZC-club vrijwilligers uitdrukkelijk bedanken voor hun spontaan aanbod bij de organisatie,  voor ons zijn jeugd-wedstrijdzeilers echt belangrijk!

Bram Luyten, de domeinbeheerder van Sport Vlaanderen, heeft ons gebeld dat het domein zal gesloten worden deze zondag en maandag en dat alle activiteiten werden afgelast. Het intern clubzeilen zal hierdoor dus ook niet kunnen doorgaan.