Zomervakantie en update Corona-maatregelen

Het groot verlof staat voor de deur en daar gaan we dit jaar zeker extra van genieten!

Het blijft echter een beetje een special jaar met dan ook een speciale zomer.

Het was enigszins schipperen om de zeilschool activiteiten te organiseren temidden van het gewone clubgebeuren van de leden.

Dankzij de toegewijde inspanning van Esther, gelukkig omringt door enkele vrijwilligers,  ontvangen we deze zomer bijna 170 kinderen!

Dat vraagt dus wat organisatie en specifieke aandacht mbt. tot de veiligheidsmaatregelen.

In het week-end verandert er voor de leden niets tov. heden.  Respecteer elkaar: Social distance (1,5m)  aan de kant en op de pontons en  beperk samen zeilen op je boot tot iemand uit je 15-personen bubbel.

Handen wassen ENKEL AAN DE WASBAK BINNEN.  De kleedkamers blijven de hele zomer spijtig genoeg NIET toegangkelijk voor de leden.

De clublokalen, de terras-banken  en het sanitair zijn vrij toegankelijk.  Alle banken, stoelen, tafels , bar, koelkast,  klinken, etc…werden  ontsmet op vrijdagavond, maar daarna niet meer tijdens het week-end, hou daar dus rekening mee.

Al het zeilschool materiaal is over het week-end in quarantaine voor 3 dagen. Kinderen van leden kunnen de Pico-s en de Topaz dus NIET gebruiken, enkel de 3 Optimist tuigages in de loods zijn beschikbaar.

De 4 nieuwe kraantjes buiten naast de ingang zijn enkel bedoeld voor de zeilschool.

Tijdens de week:

Alles wordt op maandagmorgen opnieuw volledig ontsmet.  Enkel het laatste  toilet is voor  de leden, de overige 3 zijn voor de zeilschool, de wasbak binnen is enkel voor de leden .

De tafels en de  banken zijn voor de kinderen en de monitoren  van de zeilschool.  De leden mogen de plooitafels en de banken gebruiken die naast het laatste toilet tegen de muur staan.

Leden mogen zo veel komen zeilen als ze willen (en liefst héél veel😊) maar er wordt uitdrukkelijk gevraagd om ver van de zeilschool aan te leggen, en op de pontons steeds  1,5m afstand te houden van elk lid van de zeilschool.   Leden mogen op geen enkel moment in aanraking komen met de bubbel van de zeilschool,  Respecteer dit aub.

Onze zeilschool moet bovendien nog een heel pak andere bijkomende maatregelen navolgen die we jullie beparen in deze mail.

Bij een bevestigd Corona-geval van leden, monitoren of kinderen die aanwezig waren in de club gaat alles onmiddellijk en onheroepelijkop slot.  Alle stages worden tijdelijk afgelast en de club afgesloten…

Laten we samen verantwoord zeilen om dit zeker ten allen tijde te vermijden.

Zomerzeilen

Naar goede gewoonte en ook dit jaar organiseren we weer het sympathieke woensdagavond zeilen. Iedereen is welkom. Spreek samen af om een streepje te komen zeilen of een afstands (althans 1,5m) babbeltje te houden.

Je kan al komen vanaf 17u30, zodra de zeilschool activiteiten beëindigd en opgeruimd zijn.

SUP- Standing Up Paddle

Al geprobeerd? Meer dan een rage, ‘suppen’ is gewoon sup-er leuk!  De club heeft er nog een 3e aangekocht die allen vrij, gratis, en voor niets door de leden mogen worden gebruikt (niet vechten hé)

Ze liggen naast de ingang op het bovenste schab.

Let wel: het vinnetje is erg breekbaar, gelieve het er steeds af te halen bij het terug leggen en het onder het handvat te schuiven. De peddels liggen er bij…. een zwemvest blijft verplicht.

... en toch een vinnetje gebroken? Dat kan gebeuren, wees eerlijk en zeg het ons, 10€ later is je fout al opgelost (of je koopt/bestelt  er zelf eentje bij de Decathlon)

Ontsmetten,… en ja.. voor en na elk gebruik: de peddel, het handvat en de bovenkant.  Er staat een bus met product onder het schab waar de SUPs’ liggen.

Verloren: Philippe, een jeugdlid is de ondermast van zijn Laser verloren of mislegd.  Mocht er iemand op zijn ligplaats een ondermast teveel hebben die niet van hem is, laat het ons weten.

Ik wens jullie allen nog een fijne –en gezonde- zomer, geniet van de zon en de wind !

Francis De Roeck

Voorzitter,