Begin van de zomer ...

Beste leden,

Vandaag is het 21 juni… het begin van de zomer en van leuke warme zeildagen in het vooruitzicht !

Door al de huidige coronaversoepelingen kunnen we zelfs eindelijk bijna zeilen zoals voordien.

ZOMER ZEILEN

Zoals elke zomer gaan we in Juli en Augustus op woendagavond de club weer wat langer open open houden en is er ‘zomerzeilen’

Tuig je boot op na het werk op en geniet van de ondergaande zon op het meer.

Sommigen blijven daarna graag nog wat na-hangen … of brengen al eens iets zelfgemaakts mee… 😊

Zelfs zonder zeilen, gewoon voor de gezellige babbel, iedereen welkom.

In de zomer organiseren we klassiek onze jeugdstages die -dank zij Esther- ook dit jaar weer ‘vollen-bak’ draaien !

Om het clubleven zo aangenaam mogelijk te maken voor alle leden en ook omdat er ook veel nieuwe leden bij zijn,  willen we graag nog enkele puntjes herinneren.

VEILIGHEID & ZWEMMEN

Zwemvesten zijn altijd(!)  verplicht:  op de boot , op een SUP, of op een zeilplank.

Zwemmen en waterspelen is beperkt toegelaten door het domein binnen de zone van de steigers.   Je mag niet zwemmen op de plas.

Zeker geen opblaasbootjes, luchtmatrassen e.d. op de vijver.  Het domein laat dit uitdrukkelijk NIET toe.

PRAKTISCH

Was het je gelukt om een volle fles drank mee te brengen? ->Dan zal het je zeker lukken om de lege fles ook terug mee naar huis te nemen.

(Wij zijn een club met enkel vrijwilligers zonder dienspersoneel, alles wat (vuil) wordt achtergelaten moeten andere leden voor jou opkuisen.)

Het is heel praktisch dat elk lid zijn eigen sleutel heeft, maar bent u de laatste die de club verlaat?  Kijk dan ALLE deuren en vensters na.

Wij organiseren ’s nachts geen open-deur dagen!  Ik heb in de laatste 2 weken de poort van de loods nog nooit vergrendeld gezien met ook de 2 zijgrendels.

Auto’s moeten bovenaan parkeren.

Je komt per auto enkel (even) naar beneden om te laden en te lossen.

Breng je ook je hond mee? Dan ben jij vast een grote hondenliefhebber.   Hou er echter mee rekening dat niet iedereen dat altijd even leuk vindt.

Zijn er nog leden aanwezig? Maak je hond dan vast aan zijn leiband en….ik vond het helemaal niet prettig om vorige zaterdag in ‘iets’ te trappen .  (Hondenpoep zakje meebrengen en zelf opruimen aub!)

Digitale lidkaarten

De zeilfederatie is aan een project aan het werken om de lidkaarten digitaal te verzenden. Tijdens hun testen is er iets fout gelopen en hebben alle leden naast de papieren versie nu ook een digitale versie ontvangen.

Noteer dat we het WWSV  geen toelating hebben gegeven om de mailadressen van onze leden te gebruiken. Alle officiele club informatie komt enkel per mail en enkel rechtstreeks vanuit de club.

(De Facebook pagina’s zijn een leuk privé initiatief van enkele leden, de inhoud valt niet onder de verantwoordelijkheid van de club)

NOODOPROEP

Tenslotte ook nog een kleine noodoproep:

Onze club groeit hard, héél hard  en we hebben ligplaatsen tekort.  Daarom gaan we achteraan nog 60m2 bijkomende botenparking aanleggen.

Maar we vinden geen enkele firma die beschikbaar is (Tuinaanleg,  of aanleg opritten/terras,of  stratenmaker) Kent iemand een firma die dit kan & wilt komen doen?

(struiken/droog hout verwijderen, grond gelijk maken, worteldoek en grind erover– 1dag werk)

Vriendelijke groeten en een heel fijn zomerverlof,

Francis De Roeck,

www.hofstadezeilclub.be