Wisselbeker Laser Standaard

Dit jaar werd Tomas Gunst 2de keer op rij Belgisch kampioen in Laser Standaard. De wisselbeker staat te bewonderen in onze cafetaria.

1974

Dit collectief sporthistorisch erfstuk gaat terug in de tijd tot 1974, het jaar dat Eddy Merckx voor de vijfde en laatste keer de Ronde van Frankrijk won, en wanneer de laatste aflevering van het Monty Python's Flying Circus werd uitgezonden. Inderdaad zo lang geleden, al waren de Beatles reeds 5 jaar uitgezongen. Wie zijn oog laat ronddwalen, stoot op de naam van Sebastien Godefroid, volgens mij dezelfde atleet die de zilveren medaille behaalde in de Finn-klasse op de Olympische Zomerspelen van 1996 te Atlanta? Als we dit pronkstuk wensen te behouden, zal er dringend een lid nieuwe races moeten winnen. De club dankt Tomas voor de geweldige eer en wenst hem de volle wind in de zeilen.

wisseltrofee

tomas  sebastien